~*~ Oman Sky * ســمــا عُـــمـان ~*~
The Blue Sky Of Peaceful Land Of Beautiful OMAN
Friday, April 20, 2007
خربشات شخصية

أحب الاستماع إلى الأغاني باللغات المختلفة حتى و إن لم أكن أعي و أفهم الكلام...وخصوصا التقليدي أو المشهور من الأغاني أي بلد.....مزاج

أحب الملابس الجاهزة!! ما أن أذهب لمول أو أي محلات تستعرض الأشكال و الألوان من الملابس الرائعة الجاهزة لذوات القامة و الخصر الرائع حتى أجدني منجذبة إليها كالفراشة إلى مشعل النور ...وأنسى تماماً أني لست تلك الرشيقة...أنسى أني أصبحت 2 مش 1 ... لكني لا أقدر بحق أن أمنع نفسي من شرائها !! وهاهي الآن مكدسة بخزانتي بروعتها و جمالها ...لكنها لم تجد الجسد المناسب ليرتديها! ولكني قررت أن أبقيها كما هي معلقة حتى يأتي اليوم الذي أعود فيه لرشاقتي و امنحها شرف ارتدائها.
الحقيقة أني صرت أتفهم أكثر و أكثر لمعاناة لمن لهم وزن زائد ...سابقاً لم أكن أركز بالأمر ...لكني الآن نعم... والحمد لله لم أكن ممن يعيبون الناس بأشكالهم و أوزانهم. لم أكن أحكم على الشخص من شكله... وحتى لو حدث فلن يكون علنياً بل بداخلي حتى أتيقن من الأمر. فليس كل من تتأنق و تسعى أن تكون جذابة و مميزة ذات شخصية جوفاء أو مستهترة ... والعكس صحيح!
كذلك يقولون أن كل ما زاد وزن الشخص صار دمه خفيف!!! لكن هذا ليس بقاعدة... أنا صحيح أنكت و أكون خفيفة ظل أحيانا بس مش دائماً ...كما أتذكر زميلة كانت بوزن ثقيل و دم ثقيل! وأكرر ليس قاعدة أيضاً...المسألة نسبية....ربما الشخص يحاول أن يكون خفيف الظل ليكسر ثقل الوزن أو ربما لا يقدر و يتذمر كأي فرد عادي. وحتى خفيف الوزن قد يكون خفيف الظل أو ثقيل حسب المزاج و الحالة.

أحب الــ "الهاي هيلز" أو الأحذية مع الكعوب العالية ...أحب الحذاء المرتفع...رغم كل ما يسببه من ألم و تعب و وجع ظهر و ألم قدم ...أظل مسحورة في المحلات به و مباشرة اشتري الحذاء اللي يمنحني طول و ارتفاع عالي ولا أحب الأحذية اللي تبقيني قريبة من الأرض.
(مع أني مرة وقعت وقعة سوداء محرجة ومؤلمة لا يمكن أن تُنسى و لكني لم أتب!)

أمر غريب!!! رائحة المطهرات و خصوصا الديتول تنعشني وخصوصاً لما استيقظ صباحاً!!!!!!!!!

أكرة الزحام و الدخول في حشود ...ولا أدري كيف يقدر الآخرون فعل هذا؟؟؟!!!
أتعجب ممن يطيق الذهاب إلى حفلة غنائية بما فيها من ضوضاء و تلوث سمعي و زحام و اكتظاظ بشري.... من سابع المستحيلات أن أكون بمثل هذه التجمعات.
الأعجب بمن يصطف في تجمعات بانتظار قدوم أو مرور المشاهير والشخصيات...لا أجد منها أدنى فائدة تذكر... أن نضيع وقتنا بانتظار فلان و فلانة لتمر من أمامنا... و أكيد لن يلاحظك وسط الجميع!!

أحب تقنية البلوتوث!!! ولكني أمقت تجارة الفضائح..!!...لم أكن لأتصور حالنا هكذا!!! أكثر من مرة وجدت موضوع و تقرير بجرائد ومجلات عن هذه القضية و سوء استغلال البعض لهذه التقنية الجميلة... الم يتفكروا كيف استطاع الدنماركيين صنع هذه التقنية والمنافسة في الإنتاج والتصنيع لما يحتاجه العالم من مخترعات حديثة....نعم هم...الدنماركيون هم من أخترع البلوتوث....وهم من انتقوا الاسم بعناية ليدلل عليهم حيث انه لقب احد ملوكهم السابقين... قد يكون بعض الدنماركيين قد أسأوا إلينا بقضية الرسوم المسيئة...ولا عذر لهم ...لكن هناك ناس آخرون لا دخل لهم ولا يعرفون عنا الكثير...اسألوني أنا...تعرفت على احدهم وهالني جهله عن الإسلام وابرز ما يحمله الإسلام. الدنماركيين فيهم العلماء والمخترعين والناس البسطاء الذين لا ناقة لهم و لا جمل مما حدث أو يحدث...أجمل اختراع مر علي هو صنعهم لقشة مبتكرة مفُلتره يمكنها أن تنقي المياه العكرة أثناء الشرب منها مباشرة...وهي مناسبة لفقراء أفريقيا بسبب تلوث المياه عندهم بشتى القاذورات و الميكروبات و الآفات...تلك القشة الالكترونية العجيبة يمكنها أن تعزل و ترشح الماء ليكون أكثر نقاء ولا يسبب الأمراض الخطيرة الفتاكة كالملاريا و الكوليرا!!! والأكثر أن سعرها مناسب جداً ليكون لدى كل فقير قشة خاص به ليشرب بواسطتها بدون خوف من الأمراض التي قد تنتقل إلية بسبب تلوث المياه.. بحق بهرني اختراعاتهم...صحيح أنهم ليسوا جميعا مخترعين...فكل مجتمع يحمل التناقضات...لكن الأجمل أن نرى من كل بلد الجانب المشرق الجميل الراقي والذي نرغب أن نكون مثله.
شبابنا والبلوتوث...المجلات تقول أن سوء استخدام هذه التقنية هو السائد...الكثيرون ينشرون المفاسد وفضائح الآخرين وخصوصاً المشاهير بدون أي ذرة خجل أو حياء...وما يساعدهم أن هذه الطريقة لا تكشف الفاعل ولا يظهر له رقم أو أي شيء يدلل عليه ...فيتجرأ الكثيرون الذي لا رادع لديهم على نشر القاذورات أو حتى توزيع الفيروسات.

السؤال ليس فقط للشباب العابث ...لكن للناس العاديين...لماذا تتركون البلوتوث مفتوح؟!!
تتلقون رسائل من غرباء لا تعرفونهم ؟!! فلماذا تقبلونها؟!!!!!!! عجيب!!!!!!!!!!

أكره أن أثق بفتاة و أعطيها رقم موبايلي الخاص و بعدها وبدون حتى استئذان مني تعطيه لغيرها!!! أثار غضبي أن تتواصل معي فتيات لا تربطني بهن علاقة و لا اعرفهن حق المعرفة!!! لهذا أتجاهل من يتصل أو يرسل لي إلا إذا ذكرت لي من هي ...حيث أكون عندها مضطرة أن أرد عليها و لكن باقتضاب شديد. لا أحب صد أحد و لكني بنفس الوقت لا أحب أتواصل مع احد إلا إذا تيقنت منه و عرفته جيداً!!
*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*

هذه مجرد خربشات جديدة كتبتها منذ فترة!!! لا أجد عندي وقت لترتيب بوست جديد مميز! مع انه لدي أفكار و مواضيع ! لكن عدنا لــ محنه الوقت هنا! فسامحوني!!!!

*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*
Personal random thoughts

I love listening to songs as many as I can by different languages "even if I don't understand these languages"…I like to listen to the famous or traditional songs of each country "same thing with movies"….mood!!!

I love readymade clothes!! When I go to any mall or complex…I can't stay away or stop staring at these stunning clothes for slender-waist ladies!! I feel like a butterfly heading to the fire torch. I just forget that I'm not that slim girl and I'm now 2 not 1…but that can't stop myself and I can't resist buying as many as I can…well, my closet now full with these colorful and gorgeous clothes, but I can't wear them… :(
but I will!!! Sooner or later, I will lose my weight and I will wear them.
Actually, I started to feel how people with extra weight feel…I can understand now more how they suffering and how some people look at them. Thanks God, I never mocked at anyone for his/her appearance…even if I get some comments, I will never say it unless I know it can be useful and will never hurt feelings.

I love high heel…love to wear shoes with high heels…I can't resist buying such shoes…despite I once fell down and it was so horrible, painful and unforgettable.

So weird!!! But the smell of antiseptic products especially Dettol refreshing me… especially when I get up in the morning.

I hate crowded places…I can't understand how people can stay in such places and put themselves in that crowd!!!!

I love Bluetooth…but I hate people who misuse it!! I can't understand how they can't think straight and be curious how Danish people invented it!! YES, Danish scientists who invented Bluetooth and gave it this name as it was a nickname for one of their kings. Maybe some Danish people hurt us by the cartoon row, but not all of them… I met one of Danish people through internet and he was nice person and has Zero information about us and about Islam even the general teachings of Islam. Denmark like many societies has good and bad sides…we have to take the good ones and ignore the bad ones. We can be good friends if we look the positive sides and ignore the negative one because none of us is perfect and faultless.
The sweetest invention for Danish people was a straw!!! An electronic straw to purify the dirty water…so any poor person can drunk directly and the straw will filtering this water at once, so at least, they will be safe from getting Cholera and Malaria. The best thing that the price of this electronic straw as they said, was perfect…so each poor person especially in Africa can get his/her own straw.

So, please, try to see the bright side of each community and try to be like them in this.

I HATE HATE HATE to give my personal mobile number to a girl and then (and without getting my permission) gives it to other girls who I don't know or I don't have any relation with …I was shocked to receive SMSs, MMSs and Calls from people I don't know…I never reply them unless they expose their identities…I don't mean to avoid people, but I don't like to communicate with people I don't know well.
This is me…I prefer to know the person well and then be close to him/her.

*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*=*

Okay, I wrote this a while ago…I don't have much time to write new posts…even though I have ideas and topics, but again, the time is not in my side. SORRY!! Forgive me!

posted by Sama Oman @ 9:47 AM  
24 Comments:
  • At April 20, 2007 10:04 PM, Blogger layal said…

    سما ماذا عن الافلام باللغات المختلفه
    لا اعتقد انك تمانعين رؤيتها؟؟
    اصبحت افضل مشاهدتها علي الافلام الامريكيه المعلبه
    عي الاقل مواضيع جديده وقصص ذات قيمه

    اما الزحام فأنا معاك بكل ما ذكرتيه
    حتي ايام العطل افضل عدم الخروج بسبب الزحام

    سما تره افتقدك في فتره غيابك

     
  • At April 21, 2007 9:51 AM, Blogger نون النساء said…

    knock knock ...

    who is there ??

    me.. :Pّّ~


    شلونج سما؟؟
    عساج طيبة يااارب


    .
    .

    يبدو ان عدوى الكسل
    تنتقل من فترة للثانية

    :P

    حديثج عن اللغات المختلفة ذكري بفلم ايراني نسيت احد شطري اسمه

    لكن فيه كلمة الله
    تتحدث عن صبي فقير لكن حالته مستورة
    فاقد للبصر..
    ربما كان يعيش مع احد جديه
    لا اذكر بالضبط

    اذكر ان هالفلم كانت الحوارات قليلة جدا

    لكن جدا جدا تأثرت فيه واعجبني كثير
    واعجبتني فكرة توصيل مشاعر وافكار ومعاناة واحاسيس تختلج هالبشر وهالمجتمع اللي كان يعيش فيه هالولد
    بدون الحاجة للكلام

    :)




    .
    .
    .

    بالنسبة للملابس
    X_X

    انا صاحبة ذوق سيء
    فااااااا استر على نفسي بعباية
    هههههههههههههههه
    على الأقل ذوقي فيها حلووو


    :P

    كعب ؟؟
    نوووو وييي
    على الرغم من اني بيتيت

    :/

    .
    .

    nice to see you & read you again sama .. :*

     
  • At April 21, 2007 11:44 AM, Blogger sweetness said…

    حتى لو ما نفهمها بالاول .. لكن بالمتابعة رح تشوفي نفسك تعرفيها تلقائيا من خلال الحركات او حتى رح تعرفي ع الاقل النطق الصحيح للكلمات =)

    و هالله هالله ف الملابس و الاحذية العالية ^_^

    ميس يو سو مج جيرل ^_^

     
  • At April 21, 2007 11:04 PM, Blogger Arabian Princess said…

    نووون .. شفت الفلم .. إسمه
    Colors of Paradise
    أكثر من رائع .. شفته يمكن 4 مرات وكل مرة أبكي .. سما لازم تشوفيه :)

    سما
    عن الملابس .. أعاني نفس معاناتش بالضبط!!! أتمنى أرجع لما كنت عليه :(

    بس تعرفي كيف أعوض؟ أشتري أقمشة وأقلد الموديلات الجاهزة من أخواتي .. عندنا خياط يعرف يقلد زييييييييييين :)

     
  • At April 22, 2007 5:43 AM, Anonymous بحرينية said…

    بوست جميل تعرفنا فيه على القليل من جوانب
    شخصية سما عمان
    اعجبتني سالفة الاغنيات اللي بلغة غير مفهومة لانه آنه بعد عندي نفس هالخصلة

    و نفس الكلام بالنسبة للمطهرات لان لمه اشم ريحتها في مكان تعطيني احساس بأت المكان معقم و نظيف
    >>> الله يخلي الدعايات استلمتنا عدل من هالجانب :)

    و شكرا لك يا سما عمان الرائعة على هذا البوست الشغل عدل

     
  • At April 22, 2007 9:46 AM, Anonymous توتي فروتي said…

    مرحبا سما
    :)

    اكره الكعوب العاليه
    الأولوية عندي الراحة ثم الراحة ثم الراحة

    اصلاً ستايلي سبور

    لكن دائماً انظر للفتيات بالكعوب العاليه بإعجاب
    يمنحهن مظهر جداً أنيق


    أما تقنية البلوتوث
    الى الان لم استخدمها في جهازي
    !!!

     
  • At April 25, 2007 5:36 AM, Blogger نون النساء said…

    arby :

    امممممممم
    color of paradise ??

    والله الإسم مار علي قبل هالمرة
    اكيد اهوووووو

    وانا أويدج لاااااازم سما اتشووووفه
    انا متأكدة انه بيعجبك سمووو

     
  • At April 25, 2007 8:29 AM, Blogger صاحب البوابــة said…

    رائع

    خواطرك رائعة

    واسلوبك معبر للغاية

    تحياتي لقلمك المبدع

    http://elbawaba.blogspot.com/

     
  • At April 25, 2007 7:25 PM, Blogger Jeff said…

    Three things I can understand:

    1. Sama is posting again! Yayyyy!

    2. ¿¿¿¿¿¿color of paradise?????
    (all the commenters are interested
    in this)

    3. Nonny is back! Wow! Where have you been; I missed you!

     
  • At April 26, 2007 3:47 AM, Blogger >>Sama Oman said…

    ليال:
    شكرا لك يا قمر ع المرور
    والله فعلاً!!!
    أنا بحب أشوف الأفلام لكل بلد...أحيانا أتفاجأ بفيلم أو مسلسل قمة في الروعة و مش أمريكي!!!
    حتى مرة تابعت مسلسل كوري كوميدي رومانسي.... استظرفتهم :)

    عاااااااااد إلا الزحام ...والله ما أطيق الدخول في حشود ...انقرف و أتضايق مرررة.


    نووووووووووووووووووووووووون
    والله لك وحشة يا نون

    والله هالفلم الإيراني حبيته كثيييييييييييير
    اسم الفيلم "صبغة الله"
    وكان الطفل الأعمى "محمد" هو ما هزني و جعلني أبكي طوال الوقت
    التصوير والمناطق و المشاهد راااااااااااااااااائعة إنسانية مؤثرة أعطتني إحساس أخر بعيد عن أفلام أمريكا السوداء المليئة عنف و سوداوية

    هاهاهاهاها
    افاااااااااا
    ما يصير نووووووووون الفنانة المبدعة الرائعة تكون صاحبة ذوق سيء ....هذا مستحييييييييييييييل....!!!!!

    أنا بعد أحب العبايات...ولكني أحب الألوان الساطعة المبهجة في الملابس...مع أن الأسود هو سيد الألوان....بس حلو التنويع!!
    صح!!! ليش ما يكون لون العبايات أبيض أو بألوان غير الأسود!! لووووووووووول ...أفكر أدخل تعديلات على العباية ...يعني خلال فترة الصيف والشمس حامية أعتقد لازم تكون ملابسنا فاتحة لعكس الأشعة في حين الأسود يمتص هالاشعة و نحن نروح فيها كل ما خرجنا خارج المباني!!! ليش الشباب يلبسوا ابيض أو ملون ونحن لا!!!

    أنا أفكر أنوع بالأحذية ...لأني مرة اشتريت حذاء بدون كعب و لم ألبسة و فضلت اللي بالكعب العالي!!! الحين اشتريت واحد جديد وأجرب الحين ألبسة....مش متعودة أكون هالقد قريبة من الأرض....بس تجربة شيء جديد حلوة!!!

    عموماً...........أنا أحاول أن لا أبقى ملتزمة بشيء محدد و أحاول أنوع و أغير!! وهذا حدث في شيء أخر بعد!

    Sweetie:

    صدقتي!!! كم كلمة لقطناها و حفظناها بسبب المتابعة المستمرة!! كثير كلمات من لغات مختلفة صارت معروفة عندنا بسبب كثرة سماعنا لها و معرفتنا بمدلولاتها!

    لوووووووووول....أفا عليك ...لا توصين حريص :)

    مي تو هوني!! مس يو سوووووووو متش!!

    AP:
    لووووووووول ...أم قصي!!!
    وساكتة طول هالسنين
    أرسلي لي عنوان هالخياط بسرعة!!!

    بحرينية:
    شكرا حبيبتي
    هاهاهاهاها...أي والله...ريحة المطهرات تنعشني و تمحني إحساس مشابهة أن المكان نظيف معقم ومنعش!
    شكرا لك حبيتي

    توتي فروتي
    هلااااااااااااااااااا والله لك وحشة يا قمر
    والله بيعجبني كمان السبور و الكاجوال
    بس حسب المزاج و انا دائما احب اكون اطول
    ما أدري ودي الحق :السما:
    :)

    أنا بستخدم البلوتوث مع الاقرباء و الصديقات فقط
    ومستحيل أخلية مفتوح خارج المنزل او بالمناطق العامة

    لووووووووووووول
    نووووووووووووون
    ترا هو نفسة صبغة الله بس الترجمة عملوها لون الجنة
    شكرا..........ما يحتاج توصي حريص

    صاحب البوابة
    شكرا لك على الكلام الرقيق
    وان شاء الله أبقى على قدر ثقتكم بي
    تحياتي لك


    شكرا لكم جميعا!!! أعرف أني مقصرة بحقكم كثير...بس والله مشاغل صارت تزيد علي...ولولا ارتباطي بكم وعدم قدرتي على مفارقة المكان الافتراضي هذا لكنت توقفت...بس حبي وارتباطي أكبر و لو تأخرت في الكتابة والتحديث والتواصل ....تبقون بالقلب و العقل والبال أينما كنت.


    Jeff : HIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
    LOL …yes I'm back …but not for long
    I did fast translation now…just as I promised
    Color Of Paradise is not a subject here…just NooooN talked about it as an example for great and Touching movies which are not Western.
    Well, Yes…I'm quite happy that NooooooooooN is back and so many other came again. I missed them all.

     
  • At April 28, 2007 12:13 AM, Blogger نون النساء said…

    لووووووووووووول

    اييييييييييي الحين اتذكرته

    صيغة الله

    قاعده اقوول انا الفلم فيه لفظ الجلالة الله

    arby خربطتييييييييني

    هههههههههههه

     
  • At April 29, 2007 8:41 PM, Blogger Jeff said…

    I like music in languages I can't understand too. And I like strange alphabets I can't read. Of course, I like the squiggly Arabic, but I also love Georgian letters. Here is how you write "Sama Oman has a blog called Oman Sky" in Georgian letters:

    Sამა Oმან ჰას ა ბლოგ cალლედ Oმან Sქy.

    Here's the same thing in the Devanagari alphabet of north India:

    Sअम Oमन् हस् अ ब्लोग् cअल्लेड् Oमन् Sक्य्.

    I'm afraid when you get skinny, you will be used to buying dresses that don't fit you. So you will switch to getting big, huge dresses that you also can't wear and cry over them in your closet! ;-)

    I don't like wearing high heeled shoes, but I do like walking on my tip-toes sometimes...

    I don't know what Deptol is, but I do like the smell of soap and of iodine and other medications. But I don't like insecticide.

    I like to be in crowds and watch people's faces. They are often so sad and I feel sorry for them.

    I don't know Bluetooth; Is he your friend? Here in America, we don't use such strange names. All my teeth are yellow anyway.

    The Danes have good literature and music and great, great cheese. They also have large dogs. And Copenhagen is a very beautiful city, they say.

    Since everybody else has your cell, I think you should share it with us too! Or else we have to wait for those girls to publish it in the Oman Times...

     
  • At April 30, 2007 11:57 AM, Anonymous Anonymous said…

    Love your writings.....

    Dont give your mob no to other girls, give it to me and I promise not to give to any other gurl . he he he

     
  • At May 04, 2007 10:42 AM, Blogger >>Sama Oman said…

    LOL...Jeff...we share some things here...listen to strange languages and watch un-understandable alphabets to us....i just keep wondering how they can read these things!!!
    while when i once turned a page written in arabic...it looked to me as a strange language as well!! :)
    Devanagari alphabet!!! i never knew about this!!!

    Hahahahahah...NO i don't like to be skinny like a supermodel. but...a graceful and in good shape...my perfect weight and shape...that's all...i'm not greedy !! :D
    HaHaHa...men are lucky...they don't have that much to think about fashion and clothes, high heels and so on. especially here...in OMAN...white Deshdasha "Dress" and turban...but...sometimes they do it in elegant way...matching the color of Deshdasha with turban and their shoes...COOL!!!

    LOL...it's Dettol and it's a antiseptic soap.

    Hmmmmmmmmmmm...good point to be in crowds...wtaching different faces, and behind every face you see a million story, but still...I hate to be in such crowd and get physical connect with strangers.

    WAhahahahahah...come on Jeff...you are always make such funny comments.... Blue Tooth or Yellow Tooth!! LOL !!

    YES!!! now, i know many things about Denmark...i think what happened that day opened a way for us to know more about countries and communities...well, not every harmful act can be totally HARMFUL.

    LOL!!! NO WAY!!! I'm not like Prince William!!!
    Thanks God...I don't like to be followed and be chased everywhere and get no privacy.
    besides, i don't reply...i ignore any strange number no matter what he/she sends to me!!! :)

    Anonymous: thank you dear!!
    Hmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    so you are a GIRL!!!!
    it's nice to me you sis ;D

     
  • At July 20, 2007 10:02 AM, Blogger russells@teapot said…

    Very beautiful done, Your blog. Unfortunately I can't read all postings, cause I was absent at school during the month, when the Arab language was taught. The Arab letters look so beautiful. Is it possible to write it very quickly?

    Well, why I stopped here, is to affirm to You my Dear, that at least 99,9 % of the Danish people are very kind persons.

    In Europe we have given much blood for human rights, that includes the freedom of speech. And the Danish newspapers only took their right as they printed the cartoons. Few Muslims are however are to be blamed, to add clandestinely some very distasteful pics, as they started their well prepared rallye in the Arab world.

    Finally, I think that mighty authorities, who assume the power above us, have to tolerate peoples free speech and criticism. Otherwise they would become totalitarian superpowers. That would not be acceptable for free human beings.

    So we criticized the monarchies and got democracies, we criticized the capitalists and got legal social systems and the free media, we criticized the evil parts of communism and we are free from it now, we criticized first the catholic church and we got a free market of religions and worldviews, where unique people can choose what is good for themselves. There is many more to say. But I think You got me. o.k.
    And guess my Dear, what my last conclusion will be now?

    We criticize the Islam as long as it is to be done, as long as we have to wait for a tolerant, moderate, modern Islam, that stays away from female gender apartheid and backwardness.

    And I hope, that the source of the moderate Islam could be the rich and well educated society in the UAE.
    When you have further questions, visit me. o.k.

     
  • At January 26, 2013 6:08 AM, Anonymous Anonymous said…

    always i used to read smaller articles or reviews which
    as well clear their motive, and that is also happening with this
    article which I am reading at this time.
    Feel free to surf my web blog - arsenal transfer news today

     
  • At January 27, 2013 7:03 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hello! I simply would like to give you a big thumbs up for
    your great information you have got here on this post.
    I am coming back to your site for more soon.
    Feel free to surf my web blog : chelsea transfer news latest

     
  • At January 27, 2013 7:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    If some one desires to be updated with most up-to-date technologies after that he
    must be pay a visit this site and be up to date everyday.
    My web page :: arsenal transfer news 2011

     
  • At January 27, 2013 8:47 AM, Anonymous Anonymous said…

    You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something
    that I think I would never understand. It seems too complex and very broad
    for me. I'm looking forward for your next post, I'll try to get
    the hang of it!
    Feel free to visit my site - transfer news about football

     
  • At May 09, 2013 2:38 AM, Anonymous Anonymous said…

    I'm gone to convey my little brother, that he should also go to see this webpage on regular basis to get updated from latest information.

    Here is my homepage - www.skybet.com

     
  • At May 09, 2013 2:39 AM, Anonymous Anonymous said…

    Нeу therе woulԁ you mind shаring ωhіch blog platfοrm you're using? I'm plannіng to stаrt mу own blog sοοn
    but I'm having a tough time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm lοokіng foг sοmething unique.

    P.Ѕ Mу аpоlοgіеs for gеtting οff-topіc but I
    had to aѕκ!

    Fеel free to visіt my ωеbsite ::
    fotki.com

     
  • At May 24, 2013 10:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    Someone essentially lend a hand to make severely
    posts I would state. That is the very first time I frequented
    your web page and thus far? I amazed with the research you made to create this actual submit amazing.
    Wonderful activity!

    Have a look at my blog: click here

     
  • At June 08, 2013 5:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    Whats up very nice blog!! Man .. Beautiful .
    . Wonderful .. I will bookmark your web site and take the feeds additionally?
    I'm satisfied to find numerous useful information here within the put up, we want develop extra strategies on this regard, thank you for sharing. . . . . .

    Here is my web blog anti cellulite treatment

     
  • At June 11, 2013 6:31 AM, Anonymous Anonymous said…

    What's up, just wanted to say, I enjoyed this post. It was practical. Keep on posting!

    Also visit my site: vegas bail bonds

     
Post a Comment
<< Home
 


   


Free Web Site Counter
Free Web



Palestine Blogs - The Gazette

Global Voices Online - The world is talking. Are you listening?

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
 
Who Am I ?...

Name:Sama OMAN
Home: Oman
About ME:Seeker for Hope…Seeker for Life…Seeker for my dreams' picture on Warm Oman Sky…Seeker for Happiness treasure on the forgotten Isle….Still A Seeker!!!
More…
Links…
Fellow Blogs…
Previous Post …
Archives…
Sama Shout Box…

Powered by

15n41n1

BLOGGER